Mina Glädjeflickor!

Jag snor syrrans uttryck för det är så bra!

Har haft en kanondag, trots det kassa vädret.
Redan kl 9, jag i pyjamas och lilla S sovandes, så kom de första. Störde inte ett dugg, bara nice att få sällskap direkt. Och sen ramlade de in, en efter en - mina Glädjeflickor ♥

Alla med sina små barn och en del med sina större barn också. Alles var vi 7 mammor och 11 barn i varierande storlek. The more the merrier :-)

Köket var väl i saningens namn något underdimensionerat i vissa stunder men finns det hjärtrum så finns det stjärterum som man brukar säga. Vi fikade massa - shit brudar vad DUKTIGA vi är på att fika ;-) , snackade massa både allvar och trams, precis som det sig bör.
Har fotat en del men eftersom det är kvar några dagar på denna månaden, dvs KASS uppkoppling, så blir det inga smakprover, men trust me, ni kommer alla att få visa nunan här framöver!

Lilla S fick visa sina krypkonster och den ömma modern var stolt som en tupp. Eller säger man höna när man är tjej?

Efter allas avfärd blev det snabbt kramande av världens bästa Älskling innan det var dags att hämta hem min O och stora S som båda var utlokaliserade hos kompisar på egen begäran.
Hann med en turbohandling av välling som numera slurpas i hyfsade mängder av lilla S som sover som en otroligt söt liten säl på detta. På Citygross hyllor fanns inga singelpaket av den önskade sorten så det fick bli en 20-liters packe. Men nåt säger mig att den kommer att försvinna...
Har haft 2 vällingmonster som drog i sig dryga 30-liter/månad tillsammans och jag anar att lilla S har vett att uppskatta denna gyllene dryck som värmer skönt i magen.

Väl hemma blev det hemgjord pizza och jag tror på full allvar att det är den godaste pizza jag har ätit!
Botten var spröd (förgräddad exakt 4 minuter) och fyllningen i perfekt mängd och kompositionen av mozzarella, skinka, ruccola och gorgonzola gjorde att mina smaklökar jublade.
Och vet ni vad det bästa är?
DET FINNS RESTER KVAR TILL LUNCH I MORGON!!

Älsklingen är nu sovandes efter diverse medikament och egna huskurer (inga som jag vill rekommendera) med täta bihålor, ont i halsen och begynnande hosta.
Jag vill inte officiellt tillstå att det är synd om honom men....inofficiellt kan jag ju ha en annan hållning om vi så säger.
Jag tänker i alla fall röja i köket så att han slipper. Fastän det sista han sa innan han däckade var -"bry dig inte om köket, jag städar i morgon bitti".

Funderar på att kanske kolla lite på uppsatsens justeringar i kväll. Känner mig pigg och på G så det är väl lika bra att smida medans järnet är varmt. Eller?




Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken välling kör du med till S?

Vi har köpt vanlig mild havrevälling och den slurpas i ett naffs.

Hur mycket ger du henne?

Vi började med halva först men på två röda var det uppdrycket så nu kör vi med hela och nu sovs det med endast 1 nattmatning.

2011-05-28 @ 17:21:29
Postat av: Ia

Lite olika beroende på hur hon ätit under dagen men oftast bara välling (alltså inte blandat med ersättning) på 150ml vatten. Får hon den vid 20.30 brukar hon sova till mot 5-6-snåret, få 120 ersättning och somna om genast.

2011-05-28 @ 18:43:07
URL: http://soslivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0