grillning, kaffe och pinnbröd


Haft en kanondag idag. Jag vaknade utvilad av lilla S jollrande från sin säng, älsklingen fixade stor hotellfrukost och sen drog jag - alldlels  själv- till mamma för att byta till sommardäck på hennes bil. Och herregud så sköna arbetsbyxor jag har!! Allvarligt, jag skulle kunna bo i dem!

Väl hemma igen, med mor som välkommet bihang drog vi ut i skogen vid en sjö/damm/pöl och grillade korv, varma mackor i smörgårjärn och älsklingen fick inviga sin sprillans nya kaffepanna. Men inte skulle den stoppas ner i det medföljande fodralet i skinn, nej, den hamnade i en plastkasse! *sötnosen*

När magen stod i alla fyra hörn och allt var inpyrt av skogsrök promenerade vi hemåt. Vi bor sjukligt bra till, att bara en dryg kvarts promenad från ytterdörren så är vi ute i skogen. På allvar. UTE i SKOGEN, inte bakom ett garage utan ute. Fick se Upplands landskapsblomma, kungsängliljan

Tog massa bilder som inte går att ladda upp med den sega uppkopplingen (tog typ 4 minuter för lilla kungsängsliljan ovan så ni fattar...jag ids inte!)

Eller, jo, bara en bild två bilder. Lilla S fick smaka kokkaffe från mormors mugg och jisses vad gott! Hon blev helt galen när muggen togs bort och de små armarna fäktade vilt. Pinnbröd var också gott. Men svårt att äta utan tänder.

Nä, det blir inga bilder - skitinternetuppkoppling. Nån annan dag kanske...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0