Dag 3 - min favoritårstid och varför

Utan tvekan hösten!

Och speciellt den norrländska hösten, den har nåt speciellt i luften som luften här nere aldrig får. Det luktar höst, luktar klart och kylig vind. Svårt att förklara men det är nåt speciellt.

Sen är jag ju en knasig typ som gillar när det regnar och är det nån gång jag blir sugen på att ta en lång prommis så är det då.

På den tiden jag hade hund så brukade jag smyga upp en regning söndagmorgon, andra morgnar också naturligtvis, men söndagarna var speciella, nåt jag såg fram mot.
Man drog regnkläderna utanpå pyjamasen och så ut - då kunde jag vara ute 2 timmar och bara strosa runt i morgonlugnet, fundera på livet, kika på folks gardiner och ANDAS på ett sätt som aldrig går att göra annars.

Nu blev det inte så mycket promenerade den sista hösten med tanke på att jag på sin höjd tog mig från dörren till parkeringen med all foglossning.
Men, det kommer ju fler höstar - HURRA!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0