Babysim, gröt och kryp

Igår kväll somnade vår lilal stumpa redan kl 19, helt totalslut av nån anledning och sov hela natten. Jag pytsade i henne en flarra vid 23 och först strax före 8 kvittrade det från hennes hörna i morse. Skönt och vi är precis så tacksamma vi borde vara över att ha ett bra sovande barn. Underbart är vad det är!

Idag var det dags för babysim och fastän hon inte hade sovit som vanligt på förmiddan så gick det bra. Och att mamman är för kort för det djupa vattnet och mer eller mindre dränker sin sistfödda med jämna mellanrum verkar inte bekomma den lilla. Hon bara lapar på och gillar läget Skulle däremot gärna ha med nån som fotograf för det skulle vara roligt att se henne "på håll". (Däremot är jag tacksam över det djupa vattnet vid ett sånt tillfälle för att se mig själv på bild, i bikini dessutom vill jag INTE!)

Får se till att ta med kameran de gånger framöver vi kan gå både jag och älsklingen.

Sen har jag filmat lilla S krypförsök. Hur man däremot får över den till bloggen vet inte jag. Har sett att andra lägger upp filmen på youtube och klistrar in den. Nån som har nåt annat förslag? Help en teknik-wannabe!

Älsklingen matade kvällsgröten ikväll och ja...



synkade verkade de inte vara i gapandet och matandet ;-). Men gott var det och mycket åt hon så att mattan under bordet antagit ännu en nyans av brunt är en världslig sak som Karlsson på taket skulle ha sagt.

Sen har mammans uppsats lämnats in idag. Den vi ska opponera på är hemhämtad och utskriven på vår för övrig värdelösa skrivare. I morgon stundar förberedelser inför vår presentation. Men vad ska man ta upp? Vad ska man powerpointa? Utan överdrift kan jag lugnt påstå att jag ser fram emot nästa torsdag 12.15 då ALLT ska vara klart. Då är det ju bara den yttebytte detaljen att den ska bli godkänd utan större justeringar....ja ja...

Nu filmmys med älsklingen Winter´s Bone. Baserad på bok av Daniel Woodrell.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0