missinassen

är det nu men det är så skönt att sitta uppe alldeles själv, bara jag och datorn ;)

Den mår inte så bra vår dator, stänger av sig själv titt som tätt (@ Bror: trots dammsugning av fläktar, virusrensning och sånt där), skärmen lever sitt eget liv och är bara med ibland.
Värsta är ju att den bara stänger ner, utan förvarning, ingen logik i att den varit på länge eller nåt bara PANG och så är det svart.

Not roligt at all! Köpa ny är inget alterantiv i dagsläget om man så säger. Tur man i alla fall har fri surf på sin ifååån så vi (eller läs jag) kan stilla FB-begäret och kolla mail och favvobloggar!

Lilla S har idag vänt sig från mage till rygg, massor med gånger så det har inte bara varit tur. Hon når snart till sina egna fötter, hon har avancerat från knäna till smalben. Det tar sig! Hon kanske är helt normal! ;-)

Dagens mission:

Har städat/rensat/sanerat O´s rum idag.
Herregud så mycket skräp hon har!!!!
*kom just på att jag kanske redan skrivit om det här men men*

Miljoner papper, små lappar, kreationer av toapappersrullar, tejp och snören lite varstans och inne i skåpet vid skrivbordet hittade jag ansiktsmask av havregryn...
Jojomensan...ett helt jäkla spa hade hon där, redan uppgeggat med vatten och allt...

Och pärlor.
Vad är det med tjejer och pärlor?
De verkar inte kunna ligga i för avsedd förpackning utan de måste packas om till avlagda tändsticksaskar, avklippta tuggummituber eller varför inte kinderägg?!

Sweet Lord säger jag bara!

Pärllådan med MILJOOONER pärlor hon fick i julklapp av kusinerna är från-och-med-idag ett minne blott.
Små, vassa och ettriga under fötterna var de också.

Men *smider hemska hämnarplaner i värsta Gargamel-stil*
kusinen fyller snart år...
och inte helt omöjligt att hon får
trumset,
leksaker som har självladdande batterier och ingen avstängningsknapp
och
ett gigantisk jättepack med pärlor pärlor pärlor
*mohahaha*

Nej, jag ska vara SNÄLL för tyvärr fyller ju även lilla S år nån gång och då kommer jag ju att få igen. Igen. Med ränta. Damn ;-)



Summering av dagen som gått:
  • Det tar MYCKET längre tid än beräknat att städa ett flickrum
  • Parfymerade havregryn sprider mer go ´lukt än de där kulorna man kan köpa för att sprida go ´lukt
  • Ens egen mathållning blir lidande av klarvaket spädbarn
  • Det är smart att städa uppifrån och ner
  • Gör-dina-egna-studsbollar-pyssel är väldigt svårt att få loss från golvet
  • Shit vad mycket tvätt man "fyndar" vid röjning i barnrum. Inte konstigt att de klagat på att de inte har några strumpor. KOLLA UNDER SÄNGEN NÄSTA GÅNG!!!!!
  • Jag verkligen känner hur nöjd jag är med de barn jag har, 3 stycken är tillräckligt. Jag orkar inte städa mer än 3 barnrum 2-3 ggr/år. Även om jag blir sugen på att föda fler efter att ha sett ett nytt avsnitt av "En unge i minuten".

Nu ska jag sussa en stund bredvid min snygge karl.
I morgon en snabbfika med Martina och sen tvättstugan och stök och röj innan lilla S fina farmor och farfar kommer senare på kvällen.

Dop på lördag
Allt förberett?
Jomen tjena....

Kommentarer
Postat av: Martina (lillasyster alltså)

Hmm, inser att vi är skyldiga till...

1) Pärlorna

2) Spa-grejset

3) Studsbolls-grejset.



Förlåt. Nästa gång får du speca vad vi ska köpa.



Och... vi har redan en pärllåda. Men eftersom A inte får leka själv med den, eller med Play-Doh, eller med vattenfärger, eller med lim, så har vi inte ännu haft några egentliga problem.



Men det kommer väl?!

2011-03-22 @ 13:22:32
Postat av: Ia

Det kan du hoppa upp och sätta dig på att det kommer!!

Och det är ju inte ert fel att ni kommer på såna bra julklappar/födelsedagspresenter som senare visar sig hamna liiite grann på fel ställe här hemma! Mitt fel att jag inte jan hålla reda på ungen min



Men tacka rackarn för att jag ska ge igen vid tillfälle - diskret dock...;-)

2011-03-22 @ 23:19:26
Postat av: Sara - mamma till maja

haha! ja då vet jag väl vad jag har att vänta antar jag... Maja får aldrig ett eget rum så hade vi löst det problemet, inte heller får hon några leksaker utöver bitgrejjerna hon har nu :) hehe!

2011-03-23 @ 12:38:45
URL: http://smileysara.blogg.se/
Postat av: Sara - mamma till maja

Herre min Je vad stor Stinan har blivit då! såg bilderna på martinas blogg just. Shit det har hänt MASSOR bara sen sist ju.

Sötnos.

2011-03-23 @ 23:18:15
URL: http://smileysara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0