leriga bullar

Var hur trött som helst i morse fastän jag fått sova i natt. Också.
Men vi klev upp vid halv 10, tillräckligt tidigt för mig...

Men nu sover hon UNDERBART lilla S!
Somnar oftast mellan 21-22, vaknar till en gång mellan kl 03-05 för att äta - vilket tar ungefär hela 5 minuter - somnar om igen och sover ytterligare 3-5 timmar. Känns lyxigt efter hennes första 2 månader i livet då hon vaknade till ordentligt vid 23-tiden för att vara pigg och klarvaken till mot 01.30-02.30.
Helt ärligt så susade tanken förbi ibland att försöka returnera henne. Mina barn sover på nätterna!!!

Men allt har ju ordnat till sig och nu uppskattar jag verkligen sömnen. Jag somnar ju om också direkt efter att ha gett henne flaskan, så det där med att kliva upp stör inte mig ett dugg. Har tagit som vana sista nätterna att stå med vänsterhandens handflata mot byråns hörn så jag inte somnar stående (för det har jag lyckats med - flera gånger).

Och idag har lilla S varit sitt vanliga soliga jag. Var nog bara en "trött-och-jag-orkar-inte-nåt-dag".
Legat och lekt lääänge under babygymet och pjollrat för sig själv. Har idag dessutom, flera gånger, tagit tag i saker medvetet och använt båda händerna. Det har varit på gång sista veckan, men idag var det som att poletten föll ner och hon kom på hur hon ska göra.


Kattfan a.k.a Neffi och lilla S har även börjat visa lite intresse för varandra. Men lite skeptisk är hon allt Neffi.


Nya matbullar till frysen. Gruvar mig stundtals för när stora S äntrar tonåren. HUR mycket ska jag få baka då???


Bilden talar väl för sig själv.... Men de hade haft väldigt roligt, O och hennes kompisar...
Vilken tur att jag fyndade den där superfina Didriksonjackan på second hand. Den kommer
in handy i morgon! ;-)

Höll på att glömma! Kolla mer vad hon har lärt sig idag!


inte den bästa bilden, hon blir skeptisk så fort den där saken (kameran) dyker upp, men jag LOVAR, hon höll flaskan själv!
♥lilla stor-ongen♥

Kommentarer
Postat av: Martina (lillasyster alltså)

Amalia var ju typ 1,5 år innan hon höll i flaskan själv. Men till hennes försvar så slurpade hon ju i sig vällingen på tre röda så det var ingen större fara att assistera henne.



Viktor har hållt i flaskan lääänge, i början dock uppallrad med täcke. Fick ju alltid äta på väg till/från dagis. Smidigt med barn som kan mata sig själva!



Kör ni mer termos på natten? Annars är det mitt bästa tips.



Och slutligen, du får blanda i mer skräp i bullarna så mättar de mer. Du vet väl att vår lillebror åt nåt "luft"bröd med kommentaren "Man hinner ju svälta ihjäl medans man äter".

2011-03-17 @ 20:48:59
Postat av: Jag

Nä, har det färdigblandat i kylen, smack in på 40 sek och så mata.

Och bullarna brukar vara fulla med skräp, idag blev det "finbullar" just in case några finns kvar till dopet. Men lite skräp blev det, gammal havregrynsgröt och gammalt vällingpulver ;)

2011-03-17 @ 20:58:05
Postat av: Martina (lillasyster alltså)

Haha, du får väl berätta för storebror att det är välling i brödet så går det kanske inte lika mycket...



Mamma lät mycket tacksam över välkomst-fika-ingredienserna, fast hon trodde du skulle svara på engelska när hon gjort sig till :o)

2011-03-17 @ 21:30:28
Postat av: Martina

HAHA de var inte lite skitiga kläder:P barn ska vara barn!



gud va gott med ny bakat bröd ska själv ställa mig och baka här med Cornelia.



Grodkläderna hittade jag på HM:D skit söta var dem:D



ha en fortsatt bra dag

2011-03-18 @ 11:22:26
URL: http://beautywolf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0