kidneybönor och ogilla x flera

Vi har hunnit en del idag.

Började morgonen med att sopa upp ungefär en miljard kidneybönor från köksgolvet.
Kortfattat: Kattfan....OGILLA nr 1
(som har blivit en fruktansvärd mat-tjuv sen steriliseringen, bytte de ras tro till en labrador?)

Uppe med tuppen kändes det som och iväg till BMC för sista justeringen av projektplanen. Tror vi fick koll på det hela och nu är den återinskickad till examinatorn -  Puh!

Sen iväg på veckans playdate, idag hos MammaHaj och lillaHaj. Som vanligt trevligt med god mat och gott fika men alldeles för lite surr - vi hinner ju aldrig prata klart! De små växer så det knakar men lilla S är fortfarande minst men så är hon ju yngst också.


Väl ute och när jag håller på att peta ner lilla S i vagnen känner jag odören. Tror ni inte att en - återigen - kattfan har pissat på vagnen? Nu verkar det ha tagit mest på en gammal väska jag hade liggande under men i alla fall.... Dessa katter, jag KAN INTE GILLA DEM!! OGILLA nr 2

På väg hem så var det biljettkontroll så det var ju tur att jag inte plankade.
Men nog tycker jag att det är dumt att man inte får åka gratis med barnvagn men tydligen är det de som har missbrukat just det och numera är det indraget i Uppsala. Dumt är det i alla fall tycker jag.
För nu ska man kliva på, med barnvagnen, längst fram i bussen och knö sig genom halva bussen till barnvagnsplatserna och detta enligt UL "för att det ska vara smidigare". *fnys* Inte är det då smidigare för mig inte....
OGILLA nr 3

Nu ska vi kasta oss på bussen mot stan igen för att möta upp bästaste Uppsala-Åsa för middag! Jag lever ett hårt liv som föräldraledig idag - NOT!

Ha en bra kväll alla - för det ska jag ha :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0