Helgen som var

Hej alla!

Helgen har varit BRA!

Jag testade att ha mina linser - tar mig tid att slänga in dem alldeles för sällan,  jag gillar att kunna ha solglasögonen och känna mig snygg och cool ;) Men jag känner knappt igen mig själv! *haha*

Redan strax efter 9 var vi på väg mot huvudstaden. Lilla S skulle lämnas av hos bästa moster med familj då vi andra i JISOS-gänget skulle ha kul på MELODIFESTIVALEN!

Väl framme så blev det lite gulaschsoppa för att stärka oss och lite snack.
Bästa systerdottern A diggar Saade å det vildaste och jag tror hon kan hela hans repertoar - mosters sötprutt! ♥  Och nu när lilla S blivit lite större och är med mer och man sen träffar Vicke Vire så SER man hur otroligt mycket som händer i ett barns utveckling på de 6 månader som det precis skiljer kusinerna emellan.

Kändes allt lite konstigt att lämna lilla S alldeles själv där, faktiskt första gången vi har barnvakt till henne.
Ska verkligen inte bli sista gången - vi måste prioritera tid på tu man hand också. Inte för att det känns som nåt hemskt precis - hänger mer än gärna med min älskling!

Tillbaka till melodifestivalen....
Det var spända barn som satt i bilen, fast det märktes först när vi var på plats i Globen då humöret svajade på O. Vi hade inga superduperplatser men vi såg bra ändå och låtarna lät helt annorlunda än på tv´n. Jag gillade Saade så att han vann är helt fine by me.

Vid hämtning av lilla S hade det varit så lugnt att syster hunnit baka både blåbärspaj och kladdkakemuffins - ´å he va gött! Hade kunnat äta fler men lite gräns har man ju! ;)



Väl hemma återlämandes de stora, stora S och O till sin far och jag och älsklingen fick soffmysa med en lördagsöl från ica - finns fördelar med att inte amma! ;) Lilla S låg nöjd bredvis och solstrålade som hon alltid (nästan) gör.

Idag, söndag tillbringade jag på Stadbiblioteket, mitt förråd var helt tömt så det behövdes påfyllning. Blev bussen hem och passade på att hyra några filmer på ica på hemvägen. Missade just bussen hemåt så det blev lite powerwalkande hem med techno i öronen. Jag gick varm och är så glad över min iPhone! Den är banne mig kanon att ha (och det är det fler i hushållet som har upptäckt...)

Älsklingen knåpade middag och sen blev det filmmys för hela slanten, Grown Ups med bl.a Adam Sandler. Helt okej.
Sen blev det en, visades det sig, skitfilm -The Reef. Se den inte!

♥ Mina älsklingar snackar goja ♥

Nu dags att sussa! Mamma-lunch hos mammagruppens Lena i morrn, upp på sjukhuset för att kolla studien, hämta stora S och O på skolan och full fart hela veckan framåt.

I´ll be back :)




Kommentarer
Postat av: Martina

Tack för besöket! Vi ses!



Ha en bra dag!

2011-03-14 @ 07:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0