midsommarhelgen snart över

Jag har jobbat hela helgen och har ytterligare en natt kvar. Känns bra att jobba men natten som kommer hade jag ingen lust alls att jobba.
O kommer äntligen hem efter att ha varit bortrest med mormor under 2 veckor och sen på måndag är det dags för storbarnens pappavecka, vilket innebär att jag inte får rå om min storprinsessa på 3 veckor - en evighet!

Hon har i alla fall haft det bra och hemlängtan har kommit nu sista 2-3 dagarna, för oss båda. Nu vill jag att hon ska komma hem!

Midsommarafton blev en stillsam histora iom att jag skulle ut och jobba på natten. Vi tog lite lätt sovmorgon, fixade fika och käkade frukostlunch. Drog i väg till den lokala simhallen/utebadet där det var midsommarstångsresning, pinsamt dålig underhållning och det bästa av allt , enligt stora S, man fick bada! Så han badade och blev blåare och blåare men lika mycket nöjdare och nöjdare.

Lilla S kröp omkring i gräset och var lika nöjd hon. Vi vuxna kröp ihop i skuggan av ett paraply och snackade bara en massa strunt. Mysigt var det!
Inga bilder blev det dock då jag hade missat att ta ut minneskortet från datorn efter senaste tömningen. Innan jag kom på varför det hela tiden stod "ingen bild" på dispalyen...

Väl hemma tog jag lilla S med mig och tog en tupplur. Blev väckt av att killarna i huset hade maten klar och min stora fina son hade grillat både kött och halloumi till perfektion!

Resten av helgen har jag ju bara sovit och varit en dötråkig sambo/mamma :-(





Kommentarer
Postat av: Martina

låter som en skön midsommar.



ja de är små jobbigt när dem är borta men dem behöver sånt ibland:)

jobbigt att hon ska åka till sin pappa bara de första hon ska göra...

hoppas ni får en bra ag och att de kommer gå bra att jobba natt

2011-06-27 @ 09:02:55
URL: http://beautywolf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0