lilla S 7 månader (och en pjött...)

Tiden går så fort - ja vet att jag tjatar om det, men så är det ju! Jag hinner knappt med alls!

Hon är nu 7 månader, kryper för fullt och ställer sig mot allt. En del vurpor har det blivit men inga allvarliga.
Vi har barnsäkrat här hemma på vissa väl valda ställen, typ knivlådar, uttaget i hallen som hon satt och dregglade i och ett hörn på marmorfönsterbänken i vardagsrummet och en GRIND till övervåningen. Där står hon nu och rycker och ropar upp till de fasligt roliga storasyskonen som inte alls tycker att hon är lika fasligt rolig tillbaka hela tiden då hon har en förmåga att dra och slita i allt...

Som när hon och och brorsan skulle bygga lego

Hon var inte helt ense med storebror om byggplaneringen och gick stundtals fram som värsta KingKong. Just då himlade han bara med ögonen och Åååhhhade sig lite. Får se hur det låter då hon blivit ännu rörligare.


Har ikväll FÖRSÖKT fota några slags 7-månadersbilder. Aningens svårt när objektet är i konstant rörelse och man själv är något kass fotograf, än hur fin kamera vi har.
Blev ungefär 100 bilder tagna, med varierande resultat ska sägas. Ungefär 20 bilder blev kvar. Tänk vad underbart med digitalkamera så även en glad amatör kan ta "bra" bilder!
Jag älskar den där kameran, Canon EOS 1000D. Precis lagomt avancerad för mig. Säger mig då det oftast är jag som fotar här hemma.
Borde bara ta tag i det där med kameraväska....kom just på att jag glömt att sy en. Igen. ja ja...

Som sagt, en del blev mindre bra men har sin charm ändå




Våran lilla S i ett klick ♥ Full fart framåt och testande sina röstresurser ♥

Idag har hon varit synnerligen gnällig och knäsjuk. Men det känns svullet över nederkäken och hon blev lugnare efter Alvdeon så vi hoppas att det är tänder som är på G. Vi får väl se...

Nu ska jag fira att det är SEMESTER tillsammans med Älsklingen. Han ska visst se fotbollen. Jag drar filten över mig i andra soffhörnet och myser med en bok och ett glas rose´.
Det du sis - vin mitt i veckan! ;-)


Kommentarer
Postat av: Martina (lillasyster alltså)

Haha - klart att du är värd ett glas vin mitt i veckan. Vardagslyx är såå bra!



Jättefina bilder! Måste ses snart så får kusinerna krypa ihop.



Och avslutningsvis ett tips: Stryk flytande alvedon på tandraden.



kram

2011-07-14 @ 00:02:29
Postat av: Jenny

Kan bara hålla med om att det är jättefina bilder på sysslingarna/tremänningarna!

2011-07-15 @ 19:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0