tjosan!

Ni fick visst mitt senaste mess till Älsklingen men det bjuder jag på ;-)

Har haft bloggtorka sista tiden. Inte orkat hålla på och ladda upp bilder med det sega internetuppkopplingen vi har. Har massor med bilder från sommaren och självklart massa fina bilder på mina fina ♥ , men det får bli... sen.

En snabb uppdatering kan ni få.

Stora S har haft hockeyläger med minst 2 pass/dag, blandat is och fys. Lägret var under s.k pappavecka men han orkade knappt prata i telefon på kvällarna, så trött var han! Men roligt hade det varit och det är huvudsaken kan jag tycka.

O...börjar längta till att börja skolan igen. Hon är som vanligt. Kramig, sprallig och full med ljud!

Lilla S har, för 1:a gången, fått en tand, sovit borta (UTAN oss!), slagit lilla huvudet i toalettstolen (men inte så hårt) och börjat dansa till pappans kassa musiksmak. Hon går numera efter möblerna, gillar den nyinköpta lära-gå-vagnen men gillar lika mycket att klättra i den. Har lärt sig att klappa katten (ganska) fint.
Säger mam-mam-mam och pap-pap-pap. Verkar ha en förkärlek för att bara liksom tjutyla när vi vuxna vill bara prata med varandra, speciellt vid köksbordet. Tystnar så fort vi gör det och startar sirenen igen när man själv börjar säga nåt. Vaddå SE MIG! ...sannerligen svårt att inte höra henne i alla fall...

Älsklingen har börjat ställa in sig på att återgå till tillvaron som student igen efter ett välförtjänt sommarlov. Nu blev det väl kanske inte lika mycket FRI TID som han kanske hade väntat sig *haha*. Men han har skött barn och hemmet med ära och jag har många gånger tänkt på vilken tur jag har som fått förmånen att hitta OCH fånga en sån underbar karl. Lilla S kommer nog att sakna att ha pappan hemma. Jag med som återgår till att ha huvudansvaret för hemmet.
                                       *Undrar om jag fixar det nu, man har ju som legat av sig efter att ha plockat ur diskmaskinen typ 2 ggr sen i juni!*


Själv har jag jobbat. Det har varit roligt och socialt stimulerande att bara vara jag och inte bara mam-mam-mam. Kommer ju att fortsätta jobba under hösten men i mindre utsträckning. Var och när är inte klart i dagsläget men det känns ju rätt skönt att valmöjligheterna verkar finnas. Jag har erbjudanden att välja mellan och det känns...himla bra!
Dessutom har jag fått visa leg på Systemet 2 gånger! De ni! Sånt blir man jätteglad över när man är så gott som en 40-taggare!
Går jag nu bara ner de där  "det-är-ju-gott-att-äta-så-jag-tar-lite-till"kilona så vore det ännu bättre. Men att de sitter var är ju bara för att jag har så ruskigt dålig karaktär. Men det hade vi tänkt råda bot på ser ni.

Jag och Älsklingen har slagit vad!
Han är en fena på att tugga i sig chips och popcorn. I mängder.
Jag är en godisgris. Av stora mått.

Fram till 2011-12-20 är det godis och chipsförbud.
Jag har dispens och får ha socker i kaffe, the och sånt.
Han får äta popcorn 1 g/vecka, då obegränsad mängd.

Fikabröd och sånt endast vid speciella tillfällen och man får inte fortsätta äta för att det är gott utan bara ta det där lilla. Svårt, men svårast för mig *buhu*.
Läsk men bara lightversion *yak* och bara på fredag eller lördag.
Vi ska spara (eller försöka) spara 100:-/vecka tillsammans under den här tiden och sen gör vi nåt roligt tillsammans för dem.
OM VI KLARAR DET BÅDA TVÅ....

Om jag fuskar får han alla pengarna själv.
Om han fuskar får jag alla pengarna själv.

Behöver jag nämna att det ligger lite prestige i potten också?

Min käre bror gapskrattade när jag berättade om det här och gav det MAX 1 vecka. Ät gräs säger jag bara! Jag avstod tårta häromdagen. Det satt långt in. Men jag verkar ha överlevt den förlusten så...

NU, blev det bloggtorka. Återkommer när andan faller på.

Men, GRATTIS till kusin Vicke Vire som lärt sig gå! Känner på mig att lilla S snart kan vara honom i hasorna men vi får väl se. Hon kanske nöjer sig med att krypa tills hon är 14.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Godisförbud visst men socker är ju inte godis i sig så klart du kan ha det i kaffet. Skulle aldrig slå vad mellan någon som äter chips. Chips får man inte samma begär efter som godis. Jag tror inte på vad eller att plocka bort sockret. Ät med måtta och rör på dig så kommer du gå ner i vikt i allafall.

Har man inget roligare för sig så visst. Men bättre vad kanske det är att ha ett vit höst.

2011-08-12 @ 14:13:37
Postat av: Ia

Du har ingen aning om hur en riktigt chipsknarkare beter sig hör jag!

Vi har jämkat på så sätt att jag får ha socker i kaffe/the och han tuggar popcorn 1 gång/vecka.

Och roligt och roligt? Äh, här är det bara prestige som gäller.



2011-08-16 @ 22:41:06
URL: http://soslivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0