tack, timber och traderafynd

Mina dagar är så fyllda av aktivitet och flashiga händelser.. Eeh, not.

Idag har jag sovit.
Eller ja, jag kom hem, skippade att duscha som jag alltid brukar efter nattjobb eftersom vi enligt uppgift från hyresvärden skulle vara utan varmvatten pga av nåt joxigt reparationsmässigt.

Jaja, jag skippade i alla fall duschen, tog hand om lilla S så att Älsklingen skulle få sova en stund till. För varför är det så att man är SVINTRÖTT på vägen hem från jobbet men så fort man kliver ur bilen så är man pigg som en mört?? I don´t get it! Äh, nu tappar jag tråden igen...

Skippade duschen, loggade in på tradera för att kolla om nån, av en händelse redan klockan 07.34, sedan klockan 05.54 ungefär, lagt bud på den jacka jag spanat in till Lilla S inför hösten. Om hon nu inte kunde ha nåt av det som redan finns i lådorna hemma *och här kan jag ärligt säga att jag hoppade, hoppades, hoppades att hon inte kunde ha*
Och TJOHO (hur sjukt tänkt är inte det?) - som av ett mirakel är ungens befintliga höst/vår jacka på tok för stor!

Så jag ställde alarmet och masade mig till sängen i alla fall. Alarm enbart för att jag inte skulle missa auktionen, jobbet tänkte jag att det nog skulle lösa sig med om jag skulle råka försova mig.

Sov som en klubbad säl och katjing, 18.06 blev vi visst lite fattigare :-) Dock med betoning på lite.

Så gott som sproilans ny, inte grön utan rutig i brunt/orange/gult. Superfin tycker jag och precis den jag skulle ha köpt om jag hade prioriterat att köpa en ny jacka till ungen. Men hey - varför skulle jag liksom?

Hade lite funderingar på om jag blivit en sån där märkesmorsa nu men sen kom jag på att jag hade såna däringa jackor till stora S och O när de var mindre och då var jag definitivt mer brydd över brands. Och jag är riktigt kass på märken. Villervalla hade jag knappt hört talas om innan jag flyttade till södern så...nån Victoria Beckham är man ju inte.
Hur som haver, jackorna var kanonbra och väldigt motståndskraftiga mot mot både fukt, smuts och all annan skit.
Så tack kära syster/moster/svägerska för alla kläder vi fått låna (och som förhoppningsvis fortsätter ramla in allteftersom!) och tack för att ni fixade en kusin så pass kort inpå att lilla S skulle komma så att jag faktiskt måste köpa nåt i alla fall!
Gick igenom hennes klädlådor-att-växa-i och efter det så kunde vi sammafatta att vi kanske skulle behöva nån pyjamas och några par strumpor. Men det fixade sig ju ändå.
Vilket innebär att vi INTE ska gå på barnloppisen på lördag *morr*.

Hon behöver verkligen INGENTING.

Vad vi däremot behöver är att sälja av en väldans massa bäbiskläder! Skrubben uppe håller på att översvämmas av söta, coola och fina grejer upp till stl 68. Nån som behöver nåt?
Har bl.a  en jättefin babyvinteroverall i stl 62, svart/turkosrutig med turkosa detaljer och päls runt kapuschongen. Stor i storleken och lilla S kan fortfarande ha den, om än lite dålig rörelsemån. Maila mig!

Men vet ni vad? Idag är det Fredag!
Jag går av jobbet, det är chipskväll
(JA, VI HAR BÅDA FALLIT TILL FÖGA FÖR GOTTA OCH INGEN VANN VADET!!!!!)
Ni som känner oss är antagligen inte ett dugg förvånade. 
och ikväll kommer Sara & Jimmy och lilla Majsan över på grillning. Nice! Det ser vi fram emot!

Nu ska vi bara få till en träff med andra Sara också. Var tar tiden vägen? Man hinner ju ingenting!

Så, Fridens liljor under helgen!

Och du, Ojet!
Jag lät bli kladdkakan med mint. Jag var visserligen tvungen att vända mig från diskbänken när jag diskade ur ungarnas skålar för att inte kasta mig ner i diskhon och slicka dem rena, men jag klarade det. Jag ångrar det nu i efterhand. Och i morgon ska jag tvinga Sara att lära mig hur man tar fram en kommentar i ett inlägg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0